כתובת המרפאה

בן גוריון 85 מעלות – תרשיחא

שעות קבלה

קבלת מטופלים לפי תאום מראש בלבד

טלפון

054-7796841

ילדים חולניים הצטננויות תכופות

ילדים חולניים הנם ילדים, אשר אינם מפסיקים להיות חולים החל מהרגע שהם מתחילים ללכת לפעוטון או לגן. הילד, אשר קודם לכן לא חלה, לאחר שהתחיל ללכת לגן, חי לפי התרשים: שלושה ימים בגן – שבוע בבית. יתר על כן, יש לציין "התמחות" מסוימת.

דלקות גרון חוזרות, בין 10 ל-20 פעמים בשנה. לא מספיקים לסיים קורס אנטיביוטיקה והכול מתחיל מחדש. הרפואה הקונבנציונלית מציעה שתי דרכים לפתרון הבעיה. מתחילים עם טיפול מונע – אנטיביוטיקה מסוג פניצילין פעם ביום למשך חצי שנה. בפועל דלקות גרון מפסיקות כל עוד הילד מקבל את טיפול המונע. בדרך כלל מתזמנים את ההליך לתקופת הסתיו-חורף. אם לאחר 2-3 קורסים של טיפול מונע, דלקות הגרון שבות וממשיכות, עוברים לשיטה רדיקלית יותר – ניתוח כריתת שקדים. לאחר כריתת השקדים דלקות הגרון פוסקות, אך לעיתים הילד משנה את "ההתמחות" שלו – מתחילים ברונכיטים (ראה סעיף מס" 3).

דלקות אוזניים חוזרות. לאחר שטיפול אנטיביוטי בדלקות אוזניים מפסיק להועיל, עושים ניתוח קטן: מכניסים צינוריות (tubes) בעור התוף לאוזן אחת או לשתי האוזניים. הצינורית עוזרת לנקז תפליט דלקתי מתוך האוזן התיכונה ברגע שהוא נוצר, ובאופן זה התפליט אינו מצטבר. הצינוריות נשארות בעור התוף מספר חודשים עד שהן נופלות. הסיבה לדלקות אוזניים חוזרות – נזלות חוזרות, אשר מצידן יכולות להיות גם הסיבה וגם התוצאה של הגדלת שקד השלישי (hypertrophy of adenoids) ודלקות מתמידות בשקד השלישי (adenoiditis). הצעד הבא הוא ניתוח כריתת השקד השלישי, וזה מה שנעשה ברוב המקרים. החוליה הבאה בשרשרת הרשע הם דלקות הסימפונות, המעידות שהתהליך מגיע לרמה עמוקה יותר. אבל גם במקרים שהטיפול הצליח והילד כביכול הפסיק לחלות, ישנה בוודאי אפשרות לפתור את הבעיה בצורה מועילה יותר ואכזרית פחות.

דלקות סימפונות חוזרות.זה יכול להיות ילד שטופל "בהצלחה" במחלות חוזרות של אף-אוזן-גרון, ויכול להיות ילד שמההתחלה סובל מדלקות בסימפונות. הילד משתעל, ובמיוחד בלילות, לעתים חום הגוף עולה. הוא מטופל באופן קבוע באנטיביוטיקות, תרופות מכייחות או נוגדי שיעול. ומשתמש באופן קבוע באינהלציות. אך הברונכיטים שבים פעם אחר פעם. הילדים מפסידים ימי לימודים רבים וההורים מפסידים ימי עבודה רבים.

הסיבה המקורית למחלות חוזרות אצל ילדים היא בעיה קונסטיטוציונלית, ודווקא הקונסטיטוציה של המטופל לא נלקחת בחשבון בטיפול הקונבנציונלי. לפי כך, המאבק בחיידקים הוא כמו מאבק בטחנות רוח. מהות הקונסטיטוציה של בן אדם מתבטאת בצירוף של תכונות אינדיבידואליות תורשתיות: אנטומיות, פיזיולוגיות, ביוכימיות, הורמונאליות, חיסוניות, עצביות, מנטאליות ורגשיות של כל אדם ואדם. אנשים בעלי קונסטיטוציות שונות מגיבים באופן שונה לגירוים וגורמים חיצוניים, ואף טבעי שהם עוברים את המחלות באופן שונה.

המשימה של ההומיאופת היא לזהות את הקונסטיטוציה של המטופל בין אלפי קונסטיטוציות קיימות. ישנן קונסטיטוציות שכיחות יותר ונדירות יותר, אבל גם השכיחות מונות מאות סוגים. רמדי קונסטיטוציונלי (תכשיר הומיאופתי = Remedy) אמור להשפיע לעומק על פגם קונסטיטוציונלי של כל מטופל ומטופל, טיפול אשר יביא אותו להחלמה אמיתית.

בברכה,
ד"ר יגאל קריב

לקריאה נוספת:

קביעת את הפגישה עם ד"ר יגאל קריב

קבלת מטופלים לפי תאום מראש בלבד. בני משפחה נוספים הפונים לטיפול מקבלים הנחה לתאום פגישה התקשרו: 054-7796841

ניתן לשלם מראש עבור פגישה